Se spune ca ai nevoie de 4 saptamani sa observi schimbarile corpului dupa ce ai inceput sa faci miscare in mod constant, 8 saptamani le ia prietenilor si familiei sa observe rezultatele obtinute, si 12 saptamani celorlalti din jur. Cu toate acestea, foarte putini dintre noi se hotarasc sa includa sportul in activitatea de zi cu zi.

Miscarea ar trebui sa fie o activitate careia sa ii simtim lipsa. La fel cum simtim nevoia de a manca, ar trebui sa avem aceeasi senzatie si cand vine vorba de miscare. De cele mai multe ori motivam lipsa activitatii fizice prin faptul ca nu mai avem timp, ca serviciul ne ocupa prea mult timp. Adevarul e ca daca iti doresti ceva suficient de mult, vei reusi ceea ce ti-ai propus, daca acest lucru e important pentru tine.

Corpurile noastre nu au fost create sa stea toata ziua pe un scaun in fata calculatorului, la televizor sau pe canapea cu telefonul in mana. Adevarul e ca foarte multi dintre noi au dezvoltat anumite obiceiuri dupa care ne ducem viata de zi cu zi fara sa constientizam ca lipsa miscarii poate avea efecte negative asupra sanatatii noastre.

Sa recunoastem, urmatorul scenariu ti se va parea foarte cunoscut. Ne trezim in fiecare dimineata obositi, cu senzatia ca nu am dormit suficient. Suntem frustrati pentru ca avem impresia ca somnul nu ne ajunge niciodata. Apoi pe fuga, ne pacalim ca luam un mic dejun sanatatos, insa de cele mai multe ori se intampla ca sarim peste masa. Ne grabim spre birou, iar toata ziua ne-o petrecem pe scaun.

Dupa 8 ore de munca, desi nu am depus niciun efort fizic ne simtim obositi, motiv pentru care atunci cand ajungem acasa ne trantim in fata televizorului cu ceva de rontatit in brate, asteptand somnul, crezand ca vom reusi sa ne odihnim. Din pacate, nu se intampla asa cum ne-am dori si acest cerc vicios se repeta zi de zi. De ce intampla acest lucru? Deoarece inca nu constientizam cu adevarat importanta miscarii pentru fiecare dintre noi.

Pentru ca am devenit din ce in ce mai lenesi si mai putini preocupati de noi, se pare ca sanatatea a devenit un lux, desi cea mai la indemana alternativa este sportul. Se spune ca 30 de minute de miscare in fiecare zi sunt suficiente pentru o viata sanatoasa, mai fericita si mai buna. Peste tot auzim cat de importanta este miscarea pentru organismul nostru, pentru un corp mai frumos si, cu toate acestea, in jurul nostru se afla foarte multi oameni sedentari, obezi.

Probabil multi asociaza termenul de miscare cu o activitate intensa si considera ca este nevoie sa depui foarte mult efort fizic, sau sa mergi la sala. Miscarea nu trebuie sa fie intimidanta pentru noi. Chair si o banala plimbare zi de zi ne poate ajuta sa fim mai sanatosi. Alternativele sunt numeroase, fiecare dintre noi trebuie sa isi doreasca acest lucru.

Sportul trebuie sa faca parte din viata noastra,  ca un stil de viata. Trebuie sa se integreze perfect in activitatile de zi cu zi, sa exprime cu adevarat ceea ce suntem si sa reprezinte o activitate care ne face placere. Ca sa reusesti sa introduci sportul in viata ta ai nevoie doar de timp si consecventa. Se spune ca e nevoie doar de 21 de zile pentru ca o activitate sa devina un obicei.

Nu trebuie sa uitam ca sportul si o alimentatie potrivita sunt cheia fericirii pentru fiecare dintre noi. Poate nu ne-am gandit niciodata dar ceea ce mancam are de multe ori efecte asupra corpului nostru, la nivel fizic dar si la nivel psihic. Depre miscare nici nu mai trebuie sa spunem cat de multe beneficii ne poate aduce. Se spune ca miscarea este cel mai ieftin si la indemana antidepresiv. Si totusi, e atat de putin folosit.

Cand vorbim despre un stil de viata sanatos vorbim despre echilibru. Asta inseamna ca exercitiile fizice pe care le practici trebuie sa fie atat de multe cat iti permite corpul. Nu trebuie sa te fortezi. Daca vrei rezultate trebuie sa fii consecvent, sa ai rabdare si in niciun caz nu trebuie sa te abati de la plan, chiar daca uneori s-a intamplat sa faci o pauza de cateva zile.

De asemenea, echilibrul trebuie sa fie si in alimentatie. Daca ti-ai propus sa slabesti nu iti impune o dieta stricta, va fi mult prea greu pentru tine. Asa cum o portie de salata nu o sa te faca mai slab peste noapte, nici o jumatate de portie de cartofi prajiti nu o sa te ingrase. O alimentatie sanatoasa si echilibrata, dar cu cateva mici gustari nevinovate, din cand in cand, ca sa iti potolesti poftele, nu are cum sa strice.

Cu siguranta, esti constient ca o activitate fizica practicata in mod constant este esentiala pentru sanatatea fiecaruia dintre noi. Da-mi voie sa ghicesc: te gandesti acum ca ar trebui sa incepi sa faci miscare, sa te apuci de un sport, nu-i asa? Dar cand se va intampla acest lucru? Cand ai sa incepi sa faci ceea ce este bine pentru tine si ai sa lasi deoparte alte activitati care iti consuma din timp dar, in final nu te ajuta cu nimic?